Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, May 31, 2020

Rindu nak melenggang mak limah...

Asalamualaikum dan salam syawal ke 8
salam hujung minggu dan salam pkpb hari ke 75

 dek kerana kita semua masih dalam perintah kawalan pergerakan bersyarat, makanya mostly aktiviti pun duduk kat rumah saja... even raya pun tak kemana2, cuma rayakan bersama keluarga kecil kami saja... dan yang paling kak rose rindu sangat nak berlenggang mak limah dipadang macam yang kak rose buat sebelum ni... walaupun berjogging adalah dibenarkan dalam masa pkpb ni, tapi rasa macam tak secure untuk nak berjimba2 di luar kan.. even untuk membeli belah pun, cuma buat grocery jer... itu pun baru dua kali jer keluar dalam masa pkp ni..en asben yang buat marketing lah dalam masa pkp ni.  bertabah je lah ya..

 so untuk nak kurangakan kemalasan dan rindu nak berjalan berbrisk walk tu, kak rose bukak lah mesin tread mill yang dah berzaman berbungkus ni.... dari zaman berpindah dari penang dah hampir tiga tahun duduk sini, baru lah bukak mesin ni..dan sebab dah lama sangat tak berbrisk walk, semalam kak rose mulakan lah...doploh minit atas ni pun dah berpoloh2.. tapi dengan kelajuan yang minima jer sbb masih takut jugak dengan lutut yang pernah tercedera dan terpaksa menjalani rawatan physio therapy di sdmc semasa sebelum pkp. so kena lah beringat2 agar tak berulang terpeleot lutut tu!

 waalupun lama berbungkus sejak berpindah kesini, mesin ni tak de masaalah... masih mampu berikan khidmatnya buat kak rose yang ragu2 nak berjalan kat taman tu.. semuga istiqomah dalam kisah penjagaan kesihatan diri sendiri..rindu nak dapatkan semula target sepuluhribulangkahsehari tu...

weight pagi semalam...dan dengan harapan untuk tidak menaik lagi lah nombor di alat penimbang ni...

No comments: