Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, May 15, 2020

Iftar #21 hari leftover 😊

Asalamualaikum dan selamat pagi semua..
Ramadhan ke 22 dan pkp/pkpb hari ke 59..
semuga semuanya akan bertambah baik dengan keadaan normal baharu.. Aamiin

 semakin hari bertambah banyak menu2 leftover yang duk dalam fridge.. so bila buntu dan kemalasan melanda kita kuorkan jer la menu2 leftover tu kan... ada orang tak makan menu2 lebihan cenggini kan... tapi buat kami tak de masaalahnya, yang penting tak membazir kan... walaupun selalunya masak cuma sikit untuk kami berdua, tapi bila makan pun dah lewat, selalu jer ada berbaki.. so inilah harinya... sira pisang dan mee goreng tu menu berbuka leftover lah.. tapi buah dan tempura tu tak lah leftover jugak, k.

 dan untuk lauk kak rose cuma masak tumis petola ni jer... suka sangat dengan bening2 cenggini masa makan nasik... tak lah muak. dan lauk leftover ada peria dengan udang dan jugak ikan kerisi masak asam dengan bende ari tu...

yang ni memang fresh lah.. beso2 buah mangga ni.. 3 biji tu 2 kilo dah, so yang dalam bekas ni cuma separuh jer kak rose potongkan, campur dengan orange dan grapes pun dah penuh pinggan..

dan ada banyak masa semalam... merajin kan diri buat tat kerang ni... rasanya ni lah the only cookies untuk tahun ni.. kalau dulu selalu buat extra sebab nak berbagi dengan adik beradik... tapi kali ni dengan pkpb, tak boleh rentas negeri, duk diam2 kat rumah... so ni jer lah gamaknya!



No comments: