Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, May 10, 2020

Iftar #16 dan salam Nulzul Quran

Asalamualaikum dan selamat pagi..
Salam Nuzul Quran, Selamat Hari Ibu dan salam pkp hari ke 54..

 meriah menu berbuka kak rose petang semalam... kami berempat bila anak2 datang berbuka bersama2...en asben beli cendol ni, tapi kami cuma makan denagn air gula jer.. terus teringatkan MIL yang jauh dimata, cendol cam ni lah antara menu berbukanya almost setiap hari... tapi bila dapat makan semangkuk cendol ni terus rasa perut penuh dah!

 buat jugak agar2 sumi jelly ni, cuma dapat makan satu bekas kecik ni jer... yang lain tu esok2 lah pulak ya. dan yang dalam bekas tu untuk anak2 jiran sebelah.. harap mereka suka lah ya.

 sebenaynya kuih apam perlis inti kacang merah ni menu berbukanya, tapi cuma dapat jamah sebiji jer bila perut dah penuh dengan macam2 tu... dan yang ni pun kak rose buat banyak untuk bagikan ke jiran.. ada lebih anak tapau bawak balik pulak. resepi kat sini.

 yang ni memang tak pernah tak abes lah... dan paling banyak kak rose makan lah..

 sayur petola goreng dengan ikan bilis jer... meratah sayur at almost 10pm!

 udang kecik2 salut dengan tepung bistari goreng rangup dengan daun kari ni memang pebret lah..dan yang ni pun meratah jer sudahnya.. goreng dalam pukul 5 cam tu, makan dekat pukul 10 pun masih rangup. udang rakyat tak have have macam ni lah kan... tapi kak rose suka sangat!

gulai daging guna rempah yang mak mentua buatkan...beria anak beranak makan, memang sedap rempah dari air tangan mil ni.. tak dapat balik untuk merasa masakan mil, boleh lah yang ni untuk hilangkan rasa rindu kami... nasib baik kemudahan teknologi, dapat berborak dan bertentang mata dialam maya... semuga mil sentiasa diberikan rezeki dan kesihatan yang baik sentiasa.. Aamiin

2 comments:

Norlaili A Wahab said...

Sedapnya menu Kak Rose. Baru tau cendol boleh dimakan dengan air gula saja 😋

Kak Rose said...

Norlaili, ya dapat belajar dari mak mentua..