Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, August 3, 2017

Jus limau kasturi asam boi

 sejak dah ade buat ice cube jus limau kasturi hari tu... asik la nak nak minum jus ni campur dengan asam boi...tak perlukan gula, just cube jus tu, asam boi, air dan ice cube... tunggu hingga jus cube tu mencar dan sebati dengan asam boi.... minum sejuk2 dihari yang panas membahang ni.... waaalllahhhhh... segelas ni mau sekali jalan jer!

 yang ni kak rose buat sebelum g kuliah kat mesjid... dan simpan dalam fridge, balik dari kuliah terus cari jus ni.... nyaman sungguh kat tekak dapat minum yang sejuk2 dengan masam dari cube jus yang sudah mencair tu..

kalau tak suka dengan asam boi, boleh jer bubuh gula untuk lawankan asam jus limau kasturi tu... sedap jugak... tapi kena lah beringat, kurangkan gula,lebihkan senyuman yang manis... itu lebih afdalkan!

3 comments:

Nooriah Abdullah said...

macam sedap lah kakrose jus ni
kat rumah ada tu kedua nya
limau kasturi dan samboii
macam nak buat je lah

Kak Rose said...

Noor, apa lagi hari panas2 ni... nyaman seh!

Anonymous said...

huis feveret air nih