Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, June 21, 2017

Iftar #25 ike merah goreng cicoh budu

 Asalamualaikum dan salam 26 Ramadhan...
Ya Allah, golongkan lah kami kedalam orang2 yang medapatkan kurniaan malam al-Qadar
malam yang telah Kau tetapkan lebih baik dari seribu bulan..

 dah nak dekat habis puasa baru teringat nak serve lauk istimewa ni untuk en asben... hihi... kak rose makan ikannya jer without the ciciah... walaupun makan dah pukul 10 lebih, suka tengok en asben makan dengan bereselera bila ada dia punya febret ni...

 brokoli yang ada berbaki, kak rose buat lagi sayur ni... walaupun dah sejuk tetap sedap buat kami berdua... permintaan en asben jugak sayur brokoli bawang putih ni... dengan bahan yang sangat minima, tapi sayur ni memang sedap meratah!

 
 since stok buah ada banyak, adalah pilihan.... sebiji orange beso ni untuk kami berdua. memang manis dah orange ni, tapi nak jugak taburkan dengan asam kulit limau... makan tak mo berenti lak...

kali ketiga buat murtabak untuk berbuka dalam masa sebulan ni... ni jugak permintaan en asben yang nak makan lagi murtabak ni. kali ni kak rose buat inti ayam pulak... makan buah bersama sekeping murtabak ni dah kenyang sampai nnti balik dari mesjid baru makan nasi.

5 comments:

Norlaili A Wahab said...

orange dengan asam kulit limau ya Allah sedap nya....

Kak Rose said...

betul tu Norlaili...sedap sangat

Bella Nabila said...

Kak rose beli asam kulit limau dgn asam pakcu kat mana? Teringin nya. Huhu

Kak Rose said...

Bella, asam kulit limau tu bli kat kg, Batu Pahat, asam pak chu tu pulak ade jual kat kedai runcit kat shah alam ni..

Bella Nabila said...

Alahai jauh la pula kak rose. Tak pernah lagi jumpa asam pakcu kat kedai. Sy mengandung tgk makanan semua terliur. ๐Ÿ˜…