Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, May 19, 2016

Buah melaka

 Asalamualaikum dan salam khamis buat kawan semua... semuga sentiasa ceria dan bahagia disamping tugas seharian dan juga keluarga tersayang.... hidangan buat keluarga tentunya menjadi keutamaan setiap hari... apa lagi yang macam kak rose ni... ya la ofis kecik pun kat dapo jer kan... sambil pikir nak masak apa untuk keluarga, kita yang duk dirumah ni bertambah2 mengumpul lemak... tukang rasa kononnya, tapi makan sampai kenyang....he he he...

dan bila buat kuih buah melaka ni, en asben kata dah rasa macam bulan puasa lak... tentunya kuih ni menjadi kemestian untuk juadah berbuaka puasa nanti kan...tak pe la, yang ni kita praktis dulu membuat dan memakannya... nanti bulan puasa kita buat lagi... harap jangan jemu sudah la ya... cuma yang ni kelapa yang kak rose beli tu sangat lembut muda sangat, jadi setepek melekat kat buah tu.... apa pun ianya lebih sedap dari kelapa putih yang tua dan kasar tu... Alhamdullilah, selamat sudah buah melaka ni.

5 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

kuih yang sy paling pandai buat tapi yg leceh kena guna kelapa parut.. menjadikan sy tak begitu rajin nak buat

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Sedapnyaaaa...singgah umah Kka Rose ni ada pulak buah melaka.Mmg poberet atie ni...!!!

Kak Rose said...

SK, tutup mata pun boleh buat kan.. tp kadang2 susah nak dapat kelapa yang betul2 muda.

Kak Rose said...

atie... boleh buat nanti untuk bukak posa.. hehehe

Nooriah Abdullah said...

lama tak makan kakrose sedappp nya