Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, March 9, 2016

Gerhana matahari 2016

 Nak jugak tepek kat sini buat kenangan masa akan datang tentang gerhana matahari separa yang terjadi pada hari ini... ya lah bukan selalu boleh lihat gerhana cam ni kan... dan tadi ade terdengar gerhana macam ni akan berlaku lagi dalam masa tiga tahun akan datang... dan semasa gerhana kita disunatkan mengerjakan solat sunat gerhana... kak rose kongsikan kat sini cara2 nak solat gerhana yang banyak dikongsikan kawan2 di fb...

terima kasih pada kawan2 yang kongsikan ilmu ini, semuga bermanafaat buat semua...

dan perkara2 sunah-sunah lain yang baik untuk dilakukan ketika gerhana...

2 comments:

miss eimanhikmah said...

sy tak berpeluang nak tgk gerhana pg td sebab tertidow...huhuhu

Nur Aziza said...

ramai orang yang teruja dengan gerhana matahari tadi kan.