Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, August 20, 2015

Pokok cili yang merajuk....

 Asalamualaikum dan selamat pagi kawan2 semua.... semuga sentiasa ceria dalam menjalani kehidupan seharian... tapi tidak seceria pokok cili kak rose... merajuk sebab kena tinggal kot, tak dapat belaian dipagi2 hari.... 5 hari kak rose g KL, bila malam tu sampai rumah, menda pertama nak tengok adalah pokok2 yang kak rose tinggalkan ni... yang lain masih boleh bertahan, tapi pokok cili ni seakan layu jer.... dalam sepasu tu ada lima cabang pokok, 2 batang dah layu.... sayang sangat sebab tengah lebat berbuah dan tak masak lagi pun cili tuh!

 dalam sepasu ada yang layu dan yang lain masih segar berbuah lebat. kenapa ya jadi cam ni? sepokok tapi lain2 akar ker? eh! konpius pulak!

part dahan yang masih segar... sayang je kalau terjangkit merajuknya...

6 comments:

siti shafieda said...

Lebatnyaaa buah cili tu..meriah penuh sepasu..merajuk2 pun lebat :)

Rizziela said...

bestnya..sy pun mcm nak minatkan baliklah menanam...dpt berjimat kan

ibusya said...

Agaknya ada terlanggar dahan tu k.ros... Kuning ke..

ibusya said...

Sorry kucing maksud sy

ibusya said...

Sorry kucing maksud sy

ibusya said...
This comment has been removed by the author.