Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, September 21, 2010

Budget hotel diperjalanan raya

Kuala Kangsar

salam semua..... masih nak cerita tentang perjalanan balik raya ke rumah MIL yang jauh... bertolak dari SA dah petang jadinya kami singgah bermalam di Kuala Kangsar.... x larat nak terus ke KB dan takut sebenarnya nak melalui lebuhraya Grik waktu malam.... maklumlah ditepi2 highway tu ada papan tanda kawasan gajah melintas.... kang dibuatnya malam2 depa keluar, naya kami dibuatnya.... lebih baik berehat dulu sambil lepak2..... carik pun budget hotel je... (nak jimat sebenarnya, ish ish kedekut sungguh kan) yang penting dapat melelapkan mata dan berehat dengan selesa.

Kota Baru

yang ni pulak kami bermalam di KB on the way balik ke Shah Alam.... Hotel Azam, terletak dikawasan pusat bandar bersebelahan dengan Parkson dan Giant..... petang tu sempat soping2 lagi kat situ.... pagi2 esoknya meneruskan perjalanan ke Alor Star pulak, sekali lagi melalui lebuhraya timur barat Grik. walaupun banyak kereta tapi Alhamdullilah perjalanan smooth jer....

Alor Star

sampai di Alor Star dan selepas insiden paku tu, sekali lagi cari budget hotel ni.... walaupun budget hotel tapi semua kemudahan ada termasuk internet connection - 24/7 for free.... sakan lah kami bertenet malam tu.... yang nasib x baiknya lappy kena masuk semut masa kat rumah MIL dan speaker dah x function. jadi bisu semua!! tengok movie kena guna headphone jer... ishhhh nak duit lagi lah tu, walhal baru je baiki aritu.... dan kini tengah tunggu Dell technician tu datang rumah untuk baiki lappy yang sedang sakit tu!

2 comments:

Sally said...

budget hotel pun ada internet connection gak ya..eh cmner tau lappy masuk semut kak..??

Sally pernah lalu jln Grik tu mmg ada gajah tu..pernah terserempak 3 ekor..

Kak Rose said...

sally, yg budget tu ada intenet, yg mahal sikit kat KB n KK tu x de... kedekut sungguh depa tu kan.... semut tu kuor dari lubang speaker, banyak lak tu...tu yang jadi speaker dah x de bunyi!