Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, July 22, 2019

Makan2 semalam...

 Asalamualaikum dan salam isnin buat kawan2 semua... Alhamdulillah, masih diberikan kesempatan untuk menyedut udara segar pagi ini... apa pun yang kena hadapi, redha dan bersyukur dengan keadaan ini... dan kawasan kak rose ni sering sangat ada gangguan air tak berjadual... memang selalu off guard bila kita lambat dapat info tentang gangguan air ni.. bila bangun pagi ni memang dah kering lah paip tu... huhu. kepada yang menyebabkan pencemaran tu tak ada kah rasa belas kepada kami yang asik terganggu jer bekalan air tu kan?... ni kali kedua dalam masa seminggu mendapat perkhabaran begini... harap tak lama lah dan bekalan akan pulih seperti biasa.. Aamiin.

 semalam kak rose dan seorang kawan ikut en asben ke KL sebab ade kerja katanya... ni lah peluang kak rose nak g meronda di jalan TAR sementara dia buat kerja. dan sebelum tu g lah makan dulu di cafe lanai ni... cafe untuk kakitangan, jadi harga pun sangat lah untuk kakitangan dengan service yang sangat tip top gitu...orange and ambra juice yang nyaman dihari yang panas!

 ni pebret kak rose lah... koey teow kung fu chow yin yong nama diberi. the portion is sooooo banyak, tapi sebab sedap sangat, habis lah jugak kak rose makan... lagi pun makan dah lewat dan bekpes pun 2 keping roti jer pagi tu... so kira ok la kan... sebenarnya cuma nak memaafkan diri sendiri sbb makan banyak kan?... apa 2 je lah..

 nasi goreng ni en asben punya... pun sangat beso portionnya dengan a quarter chicken goreng, telo mata, sambal belacan, keropok dan sup... memang tak terhabis lah ayam goreng tu!

dan yang ni memang forever pebret drink kak rose lah... soursop juice yang pekat macam smoothie. sedap sangat... dan pagi ni disebabkan tak de air tak dapat lah nak ber lenggang mak limah untuk bakar balik calories yang dah banyak menepek tu... camner nak mandi nanti kan? 😝😝

1 comment:

Kuazue Mohamad said...

huwaa...sedap tul nampak makanan itu. kami di area selangor ni pun esok akan bermula tadak air utk 3 hari, utk upgrade plus katanya..