Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, May 13, 2024

Tetamu raya

tetamu pertama dihari raya pertama... kami sedang bersiap nak berkunjung kerumah abang di Kluang sampai pulak baraan pertama ni.. hidangan pagi ni pulut lemang dan rendang daging, tapi tak sempat pun amik gambo..
salam raya, duit raya pun tak sempat nak masuk dalam angpow packet..


dah selesai... ramai ramai bergerak ke rumah yang lain pulak...

raya ke dua... baraan pertama oarng lelaki, x dapat nak amik gambo marhaban dalam rumah, cuma kasut jer jadi lah ya...setiap kali baraan ada bawak tabung kutipan..

raya ke dua, baraan kedua orang lelaki juga... ramai pulak orang kampung ni bila hari raya. selalunya kalau balik kampung tu sunyi jerrr... macam tak ada orang kat kampung pun. juadah untuk tetamu dihari raya kedua nasi impit dan kuah lodeh, rendang daging dan gorengkan 2 paket tempura

raya ke tiga, baraan pertama perempuan pulak.. baraan yang kedua grup perempuan ni dah tak dan nak amik gambo... hujan lebat pun derang teruskan kunjungan dari rumah ke rumah ni. gigih kan.

juadah untuk raya ketiga kak rose buat mee udang, tempura goreng dan bubur pulut hitam. Kuah mee udang ni kak rose siapkan awal2 dan fozenkan. pagi tu cuma tambahkan santan dan segala mak nenek bahan2 kasarnya. dan lepas tu siapkan segala dayang2 untuk mee udang dan rebus 3 paket spaghetti. juga gorengkan tempura.bubur pulut hitam pun kak rose dah siapkan malam sebelum tu

No comments: