Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, May 14, 2024

Raya dikampung

Asalamualaikum bertemu lagi dalam dapo kak rose yang segan sangat nak hidup dah ni.. entah kenapa banyak sangat vit m yang menepek kat tuan tanah ni... dan ni kak rose nak tepek kat sini kenangan raya hari tu masa kat kampung.. masa ni dah raya ke 4 dan baraan marhaban yang ke 7 yang berkunjung kat rumah kak rose ni..

 

untuk baraan yang ke tujuh ni baru lah kak rose dapat nak amik gambo juadah yang kak rose sediakan... memang tak menang tangan dibuatnya. kali ni kak rose sediakan spaghetti bolognese menggunakan dua pack 800gm daging kisar ramly   dan 4 bungkus san remo spaghetti. pagi2 lagi dah bersilat kat dapo siapkan ni..

Ngam2 siap hidang tetamu pun dah sampai...

1.6kg daging kisar dan 6 tin sos prego dan sedikit carrot, tomato dadu dan bawang holland. sekuali jadinya

masa untuk menjamu juadah raya..

tak cukup kerusi meja, so duduk bawah je la..

macam2 gaya derang ni makan...

grup yang sama tapi makan cookies jer.. raya dah abesss tapi nak jugak tepek kat sini buat kenangan nanti2 sebab kiranya ni lah raya pertama yang kak rose betul2 raya dikampung...selalunya raya kedua macam tu kami dah balik ke sarang di kl semula. memang penat dengan tetamu yang tak putus berkunjung, tapi itu lah raya dikampung yang sebenarnya... satu kampung sama2 berkunjungan dalam beberapa grup. so memang sentiasa open house lah...







 





No comments: