Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, April 26, 2020

Iftar #2..

Asalamualaikum dan salam Ramadhan ke 3 dah hari ini, Insya Allah
semuga kita terus diberikan kesihatan yang baik sepanjang bulan puasa ini...

 menu sempoi2 untuk kami anak beranak berbuka.. Alhamdulillah dua hari berpuasa kami dapat berbuka bersama sama anak beranak... walaupun duduk berdekatan tapi disebabkan pkp, kami terpaksa berjauhan.. sama2 kita berkorban untuk kebaikkan semua dimasa depan dan semuga corona virus cepat berlalu pergi dan kita semua boleh menjalani kehidupan seperti semula... memang miss everything yang kita selalu buat dulu...berkorban bersama normal baharu dan meh la kak rose nak tepek menu berbuka semalam... buah2 mesti nak kena ada la kan.. pisang berangan, betik dan anggur hitam yang panjang2 tu..

 buat kuih cek mek molek ni pun last minit bertukar menu dalam list.. memula tu nak buat onde2 keledek, tapi dalam banyak2 tepung yang ada dalam stok, tepung pulut pulak yang tak de. dalam tipuware tu cuma cuma ada plastik dan sedikit jer tepung nya. adoilaaa... kelapa semua dah ready, kena lah tukar menu dan jadilah cek mek yang tak molek ni.. banyak ni untuk 4 orang makan pun tak boleh habis, l3pas terawih tadi 3 biji cik tong yang dapat... maaf sangat2 ya cmm! resepi kat sini.

 bila en asben belikan mee kuning ni, kena jugak lah masak sementelah anak2 ada untuk tolong makan.. kalau cuma kami berdua jer memang tak kan terhabeskan..ni pun membawak ke sahur lah anakanda berdua tu makan. Alhamdulillah tak lah membazir kan. mee goreng basah berposing dalam kuali.😆 kak rose guna resepi ni.

 menu berbuka kami bersama air teh o... lepas terawih baru sambung dengan nasik pulak..

 sayur sempoi..togeh, kacang panjang dan taruk udang banyak2..sayur macam ni memang habis lah sekali makan unruk 4 orang. Alhamdulillah senang nak mengemas kalau tak de leftover, kan


kari ayam yang berposing dalam piyok jer. yang ni memang tak boleh habis lah dan Alhamdulillah anak tapau bawak balik rumah dia pagi tadi... so selamat lah jugak tak de leftover. hari ini boleh fikir maenu yang lain pulak, Insya Allah..

No comments: