Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, March 15, 2019

The result...

Alhamdulillah.. dah dapat dah keputusannya..

 Yearly health screening untuk tuan tanah..memang setiap tahun kak rose akan buat thorough check-up ni.. just untuk kepastian agar diri sendiri sihat seadanya... maklumlah engine dah lama guna kan... wear n tear pun tentulah sangat extensive... so kena lah jaga diri sendiri kan. dan Alhamdulillah, keputusan ujian darah kali ni roughly lebih baik dari yang last year punya... tapi masih ada jugak bintang tu !

 yang ni nampak semua elok jer..

 tiba yang ni... ada dua tanda ↑↑ tu.. 1st is Phosphalatse tu, tapi doc explain katanya nothing to worry lah.. supposely untuk female ialah <115 134="" dah="" jadi="" kan...="" ni="" p="" pulak="" tapi="">dan satu lagi yang paling jahat, sentiasa dapat tanda tiap kali buat screening ialah kolestrol jahat tu... but at least dah kurang sket dari last year punya... dan total cholesterol pun masih dalam range desireable. ok lah asalkan tak perlu amik ubat untuk kurangkan LDL-Chol tu kan...

 tak de tanda arrow up tu kira ok lah kan..

Alhamdulillah... so lepas ni just teruskan dengan diet yang ada... kena lah jaga diri sendiri kan. kawan2 ade buat health screening cam ni tak?

5 comments:

#JMBELOG said...

semoga sihat selalu

Kak Rose said...

Aamin, terima kasih jamil

cahayahidupku.blogspot.my said...

Alhamdulillah dikurniakan Allah kesihatan yg baik buat kak rose ๐Ÿ˜

Memang kena Jaga kesihatan diri sendiri Kan kak rose..

Kak Rose said...

Ya yatie,sihat itu sangat berharga dan syukur sangat2 dengan RahmatNya...

Siti Yang Menaip said...

alhamdulillah. sihat sentiasa hendaknya =)