Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, February 7, 2019

Muffin pisang...

 Bila ada banyak pisang dan tak terhabis nak makan... maka jadilah muffin pisang ni. sebenarnya nak bli sesikat jer pisang ni, tapi mak cik gerai ni soh amik jer semua at discounted price sbb dah nak tutup gerai katanya... walaupun rasanya banyak sangat dan nanti takut nanti tak terhabiskan, amik jer la dan jadilah rezeki kawan2 yang sama dapat merasa pisang lemak manis yang comel2 ni.. terima kasih pada mak cik gerai pisang tu... semuga bertambah rezekinya dalam berjualan... Aamiin. dan muffin ni pun kawan2 mengaji yang tolong abeskan... panjang kan rezeki mak cik gerai tu...

resepi muffin pisang dari AlongRoz... mekasih ya.

By: Roz@HomeKreation
INGREDIENTS:
170g Mashed Ripe Bananas
3/4 cup Sugar
1 Egg - slightly beaten
1/3 cup Melted Butter
1 tsp Baking Powder*
1 tsp Bic Soda*
1/2 tsp Salt*
1 1/2 cup Flour* (* sift together)


METHOD:
1. Place bananas & sugar in a bowl & mix until combined.
Add in egg & butter gradually while mixing.
Fold in dry ingredients gradually until well mixed.
2. Spoon into muffin cups/tin.
Bake 20 minutes at 180C. 

No comments: