Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, July 27, 2018

Gulai tolo itik

 sapa suka gulai tolo itik masak lemak ciliapi, kita geng

bila ada jiran yang rajin balik kampung dan amik stok telo itik fresh dari kebun, memang tak tolak la kan... dan telonya memang fresh tu yang kak rose suka sangat nak buat masak lomak ciliapi cam ni.. ada pernah beli kat pasar, bila pecahkan telo kuningnya dah pecah, bercampur sekali dengan putihnya.. memang frust sangat lah time nak masak, cenggitu pulak jadinya kan...

cantik jer kuning dan putih telo bila dipecahkan... memang jadi pengajaran bila pecahkan telo mesti asing satu2... tak mo kena lagi kan...

dah siap gulai tolo itik masak lemak ciliapi pekat kaw kaw... tapi tak pedas sangat ya sbb kak rose guna dua biji jer ciliapinya!...

2 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Lamo tak mkn gulai tolo itik ni..
Sodapnya kak rose

Kak Rose said...

Sodap Yati... lemak pun berlumba2 nak menempek ni... hihi