Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, March 18, 2020

COVID-19

Asalamualaikum... Semuga kita semua dalam lindungan Allah jua...
1st day quarantine, Covid-19 Malaysia

 Bismillahirohmannirrohim, hari ni memang sungguh dalam sejarah bila ada perintah kawalan pergerakan disebabkan Novel Cororna Vierus yang sedang mengganas ni.. jadilah rakyat yang bertanggung jawap dengan mengikuti arahan dari yang berwajib dan juga memudahkan kekangan untuk tidak tambah merebaknya  deadly virus ni... perintah kawalan pergerakan adalan untuk kita stay kat rumah bila pejabat kerajaan dan jugak swasta ditutup dan diarahkan untuk kerja dari rumah jer... bukannya berpusu2 balik kampung macam pesta raya pulak... hai lah Malaysian!

 memula tu tak de la nak panic, tapi bila WHO pun dah istihar covid-19 ni sebagai pendemik, memang menakutkan lah.. dan bila bahan asas untuk pencegahan awal semuanya out of stock.. mask dan hand sanitizer semuanya kehabisan bekalan. nasib baik lah kak rose dah sedia beli awal2 untuk preparation, so tak de lah nak berebut membelinya.

dan pada malam 16 mac 2020, PM umumkan Malaysia diletakkan dibawah Perintah Kawalan Pergerakan, bila jumlah positive cases dah mencecah 500+.  mulah terjadinya panic buying dan ada jugak manusia yang suka sebar berita yang tak sahih..lagi lah tambah resah dibuatnya. Apa pun semuga kita semua sentiasa dalam lindungan Yang Maha Esa dan sama2 berdoa semuga virus covid-19 ni cepat berlalu pergi. Please Malaysian, patuhi lah arahan KKM dan kerjaan... Just Stay at Home. #1stdayquarantine #covid19

2 comments:

PH said...

Let's hope jumlah kes menurun so that perintah kawalan berakhir pada tarikh yang ditetapkan. Kalau tidak, kena extend pulak. Stay safe, Kak Rose!

coronagamepulsa said...

ArmaniQQ

Ayo Main Di Situs Poker Online Terpercaya Yaitu Situs ARMANIQQ

Dengan 9 Permainan 1 User ID (NO BOT) (NO ADMIN) FAIRPLAY Player vs Player 100%
Daftar Dan Mainkan Sekarang
Memiliki Bonus Bonus WOW

• Bonus Turnover mingguan 0.5%(Dibagikan Setiap Minggu)
• Bonus Refferal 20% (Seumur Hidup)

Ayo Segera....Mainkan Sekarang Juga

Hanya Minimal Deposit Rp 10.000 Dan Minimal Withdraw Rp 20.000
(Bisa deposit Dengan E-Money OVO,GOPAY,GOJEK)

Siap Melayani 24Jam Non Stop Setiap Hari nya

Link alternatif : armaniqqs.info | winterarmani.club