Monday, May 26, 2014

TM oiiiiiiiiiii!!!!!!!

 tu diah!.... report on the 16/5, expected restoration on the 15/5. hebat kan TM nih!

 kisah tepon mak kat kampung. bila kita terpaksa guna perkhidmatan yang ada... service kita kena bayar full and on time, lambat bayar, akan terima notice pemotongan.... tp untuk nak melaporkan kerosakan pun kita cuma kena bercakap dengan machine sehingga beberapa minit barulah akan disambung pada operator... tu pun kalau larat menunggu sehingga another beberapa minit lagi.... "semua pegawai perkhidmatan pelanggan kami sedang sibuk, sila tunggu"...cam tu la lebih kurangnya dan berulang2.dan masa menunggu ni la sampai berjanggut baru boleh dapat bercakap dengan cso tu.... bertambah2 lah ubat darah tinggi kena makan nih!

 comfirmed, has been resolved.... PENIPU jer!

22/5 sekali lagi terima mesej ni....bila dah elok terus lah called, x de jawapan. tepon guna handphone pulak tanya mak pasal kerosakan tu....mmg masih x elok pun, katanya. sekali lagi called TM, n ulang routine yang sama bercakap dengan mesin.... bila dapat cakap dengan cso tu mmg dia terpaksa dengar kak rose punya rambling yang kaw kaw punya....biar dia tahu yg kita bukan guna service nya dengan percuma jer.... sewa bulan kena bayar penoh jugak walau x dak service. HAMPEH!

dan pagi ni terima mesej ni lagi.... dah 12 hari since 1st kak rose buat repot kerosakan dan 4 kali panggilan yang bercakap dengan mesin tu mulanya dan akhirnya dapat jugak bercakap dengan cso, mmg kena kaw2 punya dengan kak rose. hilang sabar rasanya. dah la emak kat kampung kurang sihat, tepon pulak rosak...nasib baik ada henpon cap ayam yang boleh guna dapat jugak bercakap dengan mak.... kesian mak, tunggu kami balik hujung minggu ni ya.....

4 comments:

  1. Salam Kak Rose..camtu la sellaunya.Jenuh tggu..bila mc jawap..bil 'jln ' gak...

    ReplyDelete
  2. sy dah terminate pkhidmatan TM.. tapi kesian makcik2 yg tak ada pilihan terpaksa menggunakan TM..

    ReplyDelete
  3. salam kak,

    akak boleh emel TM utk mintak rebate. bg nombor fon yg rosak & nombor report TM tu sekali. nnt TM tolak rebate bape rm ikut bape hari rosak tu.

    ramai tatau boleh mintak rebate. saya pun mintak rebate sbb TM umah saya dulu asik prob je. dorg tolak dlm bil. :D

    emel diorg : help@tm.com.my

    -Lin-

    ReplyDelete