Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, September 23, 2020

Menu sepital...

 Alhamdulillah seadanya...

Alhamdulillah...dengan menu yang disediakan... walaupun kadang2 memang payah nak memenuhi citarasa, tapi itu lah yang disediakan dan pilihan yang ada untuk pesakit yang admitted. semasa 1st day admitted, pesakit dan caregiver memang tidak dibenarkan keluar dari bilik sehingga lah keputusan covid-19 diperolehi pada petang esoknya... even anak ada belikan makanan, tapi cuma boleh hantar kat security di lobby dan akan ada staff yang tolong amik kan dan hantar ke bilik kita...so makan jer lah apa yang dah disediakan ni kan.. hingga esok petangnya baru kak rose boleh turun tapau mkanan di cafe..
orang sakit tak beapa selera nak makan... care giver tumpang sekaki lah.. dan malam tu pulak ayam masak kari, veges dan buah apple hijau... tapi tak termakan sbb dah tapau dari luar yang memang banyak pilihan kan..
pilihan sarapan paginya... roti dan jem+butter.. caregiver pun makan roti jugak lah. dan bermacam2 makanan buah tangan dari kawan2 yang datang melawat... terima kasih semuanya..
lunch untuk 2nd day... ayam percik n clear soup.
untuk dinner chicken pizza n mushroom soup, katanya...
tak de roti.. pilih kuey teow goreng pulak...bila dah malas nak turun untuk tapau dan anak2 pun dah kerja... makan jer lah apa yang disediakan. Alhamdulillah.. simpan sini buat kenangan di kemudian hari kisah hospitalised for 3 days sebab jatuh moto masa balik kerja... so sekarang dah stat untuk buat physiotherapy dan follow up next week... much better dah, Syukur sangat2..
 

No comments: